.

Uykusuzluk İlaçları İçin Bunama Uyarısı...

Uykusuzluk ilaçları için bunama uyarısı

Uykusuzluk İlaçları İçin Bunama Uyarısı...



Uykusuzluk ve endişe bozukluğunun tedavisinde kullanılan, etken maddesi benzodiazepin olan ilaçların bunama riskini artırabileceği belirlendi.

Fransız Ulusal Sağlık ve Araştırma Enstitüsü'nden bilim adamlarının yaptığı araştırma, söz konusu etken maddeye fazla maruz kalmanın 65 yaşın üzerindekilerde bunama riskinin artabileceğini gösterdi.
İngiliz Tıp Dergisi'nde yayımlanan araştırmaya imza atanlardan Bernard Begaud, neden-sonuç ilişkisi bulunamasa da istatistiklerin bu maddeye uzun süre maruz kalanlarda bunama riskinin yaklaşık yüzde 50 fazla olduğunu gösterdiğini belirtti.
Uykusuzluk ve endişe bozukluğunun tedavisinde kullanılan bu ilaçların düşme riskini de artırabileceğini belirten bilim adamları, söz konusu ilaçların birkaç hafta kullanımla sınırlı tutulabileceği önerisinde bulundu. 
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.