.

Haberimize Türk Sağlık Sen'den Gelen Cevap

TSS

Haberimize Türk Sağlık Sen'den Gelen Cevap



Sözleşmeli annelerin süt izninde yaşadıkları mağduriyetle ilgili açıklamamız ile ilgili olarak anlam veremediğimiz bir şekilde sadece Personel Sağlık.Net adlı haber sitesinde "Süt İzni Konusunda Açıklama Yapılmamalıydı" gibi bir başlıkla yayınlanan haberle ilgili söz konusu siteye gönderilen açıklamadır.

Sayın Personel Sağlık-Net Yetkilileri;

Sözleşmeli memurların analık iznini takip eden ilk altı ay için süt izninin üç saate çıkarılmasından yararlanamaması nedeniyle sendikamıza sözleşmeli anneler tarafından mağduriyet yaşadıkları iletilmiştir. Bizde sorumlu sendikacılık anlayışı gereğimizce bu konu ile ilgili olarak yetkili kuruma yani Devlet Personel Başkanlığı'na başvuru yaptık. Bu başvuru konu ile ilgili olarak başlatılacak yasal sürecin hem ilk adımı olması hem de bu konunun sorunun çözülmesi için yapılmış bir girişimdir.

Bir sorunun dile getirilmesi çözüm için atılacak ilk adımdır. Fakat bu konuda " Süt İzni konusunda açıklama yapılmamalıydı" gibi bir haber yazarak sendikamızı eleştirmek gerçeklikten uzak bir yaklaşımdır.
Haberde "Sendika sitesindeki haberi gören başhemşireler, başhekimler ve sorumlular hemen personelin çalışma saatlerini değiştirdi." gibi tespiti mümkün olmayan ama kastı açık olan bir ifade kullanmanızda ne yazık ki konuya objektif bir bakış açısı getirilmediğini göstermektedir.
Ayrıca söz konusu haber tüm internet sitelerinde yayınlandığında yapılan yorumlara bakıldığında hemen hemen hepsi bu konuda yaşadıkları mağduriyeti anlatan veya bu ayrımcılığa tepki gösteren sözleşmeli personellerin ifadeleri yer almaktadır.

Ortada böylesine yaşanan bir mağduriyet varken Türk Sağlık-Sen elbetteki sorunları gündeme getirerek çözüm isteyecektir. Suskun kalmak, sözleşmeli anneye ve bebeğine yapılan bu adaletsizliğe dikkat çekmemek, mevzuatta bu konuda düzenleme yapılmamasına tepki göstermemek bizim değil başka sendikaların işidir.
Ne gariptir ki, söz konusu haksızlık konusunda sadece sizin yorumunuz bu konuda açıklama yapılmamalıydı şeklinde olmuştur. Hiçbir sözleşmeli personel sizin gibi bir yorum yapmamıştır. Sadece bu açıdan bakıldığında bile sizin söz konusu haberinizin maksadı anlaşılmaktadır.

4924'lülerin nöbet ücreti konusunda Bakanlığa başvuru yaptıkları gün genelgenin yayınlanmasına rağmen biz çözdük diyenleri gündeme getirmemek, Mahkeme kararı ile Sağlık Bakanlığı'nda bir sendikanın 5 Bin 333 usulsüz üye yapılmasını sitenizde yayınlamamak gibi sorgulayıcı ve araştırmacı gazeteciliğe imza atmanızın ardından, torba yasada müjde diyen, sözleşmeliye kadro müjdesi diyenlere bu iş niye böyle oldu diye sormanızı beklemek fazla bir iyimserlik mi olurdu? diye sormadan da geçemiyoruz.

Biz sizden bizim için taraflı haber yapmanızı istemiyoruz. Objektif ve adaletli bir habercilik yapmanızı bekliyoruz. Biz sendikacılığımızı yapıyoruz sizde haberciliğinizi yapın.
----------

personelsaglikhaber.net'in bu açıklamaya cevabı:

Devlet Personel Başkanlığına '' Sözleşmelilerin süt izninden yararlanmasını istiyoruz bu yönde bir çalışmanız var mı ? diye bir soru sorulduysa buradan Türk Sağlık SEN'den özür diliyoruz...

Ancak, Devlet Personel Başkanlığına '' sözleşmeliler bu haktan yararlanacak mı ? yararlanmayacak mı  diye sorduysanız'' Aşağıdaki metin cevabımızdır.

Cevabımız maddeler halinde olacaktır.

Madde 1:  '' Hiçbir sözleşmeli personel sizin gibi bir yorum yapmamıştır. Sadece bu açıdan bakıldığında bile sizin söz konusu haberinizin maksadı anlaşılmaktadır.''

Cevap: Söz konusu habere dün yapılan değişik tarih ve değişik ıp numaralı yorumlar.



cevap 2 : Haberde “Sendika sitesindeki haberi gören başhemşireler, başhekimler ve sorumlular
hemen personelin çalışma saatlerini değiştirdi.” gibi tespiti mümkün olmayan ama kastı
açık olan bir ifade kullanmanızda ne yazık ki konuya sizin tarafından objektif bir bakış açısı
getirilmediğini göstermektedir.

Üyelerimizin yaptığı yorumlar söz konusu iddanın geçersiz olduğunu göstermektedir.

Cevap 3:  Sağlık SEN'in usulsuz yaptığı 5 bin üye hakkında haber yapmadığımız '' süt izni konusuna cevap'' açıklamasında yer almasına anlam veremedik.

TSS'nin Ankara'da bir Hastaede 2010 yılında 6 tane üyelik, 6 tane istifa formu alıp, 2010 ve 2011'de kullandığınıda haber yapmamıştık.

Sendikaların kendi aralarında yaptıkları tartışmalarda uzak durmaya çalışmaktayız.

Cevap 4: personelsaglikhaber.net idda ettiğiniz gibi taraflı bir site olsaydı google analitik ve alexa verilerine göre günlük 50-55 bin tekil, 200-250 bin sayfa gösterimi almazdı.

Bizim bu haberi yapmamızdaki amaç tamamen personeli korumaktır. Bu konuda Türk Sağlık SEN durumu önce dava etmeliydi. Yürütmeyi durdurmalı bir dava açılsaydı 2 ay içinde sonuçlanırdı. Bizim Türk Sağlık SEN'le herhangibir sorunumuz yoktur. Şuan bile sitemizin ana manşetinde Türk Sağlık Sen'in manşetten haberleri vardır. Tüm bunların ışığında sitelerinden tutup personelsaglikhaber.net'i  manşet yapmaları bizi küçük düşürmez. Haberde resim olarak insan yerine hayvan kullanılmasıda ayrıca üzücü bir olaydır.

Saygılarımızla.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.