.

Bu Kez De Hemşirenin Yanlış Iv Teofilin Enjeksiyonu İddiası!

Bu kez de hemşirenin yanlış IV Teofilin enjeksiyonu iddiası!

Bu Kez De Hemşirenin Yanlış Iv Teofilin Enjeksiyonu İddiası!



 Sakarya’da özel bir hastanede 5 miligram yerine 11 miligram ilaç enjekte edilen 45 günlük bebek, 15 gün süren yaşam savaşını kazandı. Aile, bebeklerine fazla dozda ilaç uygulayan hemşireye karşı hukuk mücadelesi başlattı.
SAKARYA-Yaklaşık 2 ay önce Begüm adını verdikleri bebeklerini kucağına almanın mutluluğunu yaşayan Tarık ve Gamze Tiryaki çiftinin mutlulukları, 45 günlükken hastaneye götürdükleri bebeklerine uygulanan yanlış tedavi ile yarım kaldı. Doğumdan sonra hastalanarak Sakarya’da özel bir hastaneye kaldırılan Begüm bebeğe, yapılan tetkikler sonucunda bronşit tanısı konuldu. Hastaneye yatırılan ve durumu oldukça iyi olan Begüm bebeğin ertesi gün taburcu olabileceği düşünülüyordu. Ancak bir gün sonra hemşirenin bebeğe ‘Teofilin’ ilacı enjekte etmesinden sonra durumlar değişti. İddialara göre, ilacı enjekte sırasında fenalaşan Begüm bebeğin ateşi yükseldi, kusmaya başladı. Hemşire, annenin fark etmesi üzerine enjekteyi yarım bıraktı ancak bebekte kusma ve ateş son bulmadı. Giderek fenalaşan Begüm bebek, gece yarısı ambulans ile Gebze Merkez Hastanesi'ne sevk edildi. Burada 15 gün kuvözde yoğun bakımda kalan bebek, hayat mücadelesini kazanmayı başardı.

 

Hemşire 0.7 yerine 7 dizyem heparin yapınca....


Gittikleri özel hastanede yaşadıklarını anlatan baba Tarık Tiryaki, “45 günlük bebeğime 5 miligram ilaç verileceğine hemşire tarafından 11 miligram damar yoluyla ilaç verildi. Bu süre zarfı içerisinde çocuğumda havale, kusma, kalp çarpıntıları meydana geldi. İlaç enjekte edildiği sırada eşim hemşirenin yanındaydı. Hemşire kızımın kustuğunu gördüğü zaman da ‘Begüm yapma kızım, vicdan azabı duyuyorum’ diye kelimeler kullandı. Çocuğuma fazla ilaç verdiğinin kendisi de farkındaydı. Tabi ki bunu bize aktarmadı. Bebeğimin de fiziksel hareketlerinde bozukluklar olduğunu fark ettiğimizde doktor beyi çağırıp müdahale etmesini talep ettik. Bebeğim ilerleyen saatlerde ise ambulansla birlikte Gebze Merkez Hastanesi'ne sevk edilmek zorunda kaldı” diye konuştu.


Kızında büyük yan etkiler oluştuğunu ifade eden Tiryaki, hemşirenin 5 miligram yerine 11 miligram doz kullandığını tahlillerin sonucunda öğrendiklerini söyledi. 15 gün boyunca bebeğinin hayat mücadelesi verdiğini belirten Tiryaki, “Bebeğim bu zaman içerisinde çok zorlukla karşılaştı, eşimle ben 15 gün boyunca sandalye tepelerinde uyuduk. Bu sırada eşim de havale geçirdi, fenalaştı. Bir anne olarak çok zor zamanlar geçirdi. Mecburen onu da hastanede yatırmak zorunda kaldık” ifadelerini kullandı.


Doktorlarından yana hiçbir sıkıntıları olmadığının altını çizen Tiryaki, “Doktorumuzun talimatı 5 miligram ilaç verileceği yönündeydi. Hemşirenin yaptığı bir yanlış sonucu çok büyük sıkıntılar yaşadık” dedi.


Olayın yaşandığı özel hastane ise konuyu etik kuruluna sevk ederek, ihmali bulunduğu iddia edilen hemşire hakkında araştırma başlattı. Özel hastane, hemşirenin konuyla ilgili savunmasını alarak rapor tuttuğunu açıkladı. Konunun takipçisi olduklarını ifade eden yetkililer, yaşanan sıkıntının hemşire hatası olduğunu ama sağlıkta hataya yer olmadığını, ihmale müsaade etmeyeceklerini belirttiler.

medimagazin
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.