.

Bazı İlaçlar Yaşlılarda Bunama Riskini Artırabilir

ABD'de yapılan bir araştırma antikolinerjik adlı bir madde içeren ilaçların yüksek dozda ve uzun süreli kullanımının bunama riskini artırabileceğini ve hatta Alzheimer'a zemin hazırlayabileceğini gösterdi

Bazı İlaçlar Yaşlılarda Bunama Riskini Artırabilir



 Yaşlıların yaygın olarak kullandığı bazı ilaçların bunama riskini artırabileceği belirlendi.

ABD'deki Washington Üniversitesi'nden Dr. Shelly Gray ve ekibinin araştırmasına 65 yaş ve üzerindeki yaklaşık 3 bin 500 kişi katıldı.

Araştırma, yaşlıların bazıları reçetesiz satılan antikolinerjik adlı bir madde içeren ilaçların yüksek dozda ya da uzun süreli ( en az 3 yıl) kullanımının sinir hücreleri arasındaki iletişimi bozarak hafıza, öğrenmeyi ve kas faaliyetini olumsuz etkilediğini gösterdi. Bu olumsuz etkilerin bunama riskini artırdığı ve hatta Alzheimer'a zemin hazırladığı vurgulandı.

İlk kez, yaşlılarda depresyon, alerji, idrar kaçırma tedavisinde kullanılan antikolinerjik içeren ilaçlar ve bunama riski arasında bağlantı olduğunu gösteren araştırmaya imza atan bilim adamları, söz konusu ilaçlar bırakıldıktan sonra bile olumsuz etkilerin tersine çevrilemeyeceğine dikkati çekti. Devamı için tıklayınız.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.